Din verklighet sätter nivån.

Behöver du hjälp med löner och årsbokslut? Vill du outsourca rubbet? Eller behöver du någon att prata framtid med? Hör av dig – så hittar vi ett upplägg som passar dig. Ett smart flöde för administrationen och en kontaktperson som du känner dig trygg med.

Tidigare krävde redovisning och lönehantering både mycket tid och kunskap. För många företagare var det en utmaning att hinna med all löpande administration och en ständig oro för att bokföringen skulle bli fel. Idag finns smarta digitala verktyg som automatiserar allt löpande, manuellt arbete. Färre papper, mindre handpåläggning och en betydligt smidigare process. På Confido ligger vi i framkant när det gäller teknik och nya digitala tjänster. Genom att få bort mycket av det manuella arbetet kring din bokföring kan vi istället lägga fokus på att stötta dig i ditt företagande.

”Inom en snar framtid är all administration både automatiserad och digital. Det gör att våra kunder får mer tid att utveckla sina affärer eller att spendera tid med familjen.”

Anna Olandersson

Så kommer vi igång med vårt samarbete

1

Hallå där!

Är du nyfiken på hur vi skulle kunna jobba tillsammans? Kanske har du redan en byråkontakt, men vill utforska nya möjligheter? Ta kontakt med oss för att boka ett första möte.

2

Gör dig redo!

Förbered dig, så du får ut så mycket som möjligt av mötet. Skriv upp vad som är viktigt för dig, hur du gör idag och vad du skulle vilja göra annorlunda.

3

Första mötet

Under mötet diskuterar vi hur ett samarbete skulle kunna se ut. Vi är specialister på att skapa effektiva arbetsflöden och tittar på vilken lösning som skulle passa bäst för din verksamhet.

4

Vad kostar det?

När vi har ringat in dina behov återkommer vi med ett förslag på upplägg och pris. Du får veta precis vad du får för månadskostnad och kan lägga in det i din budget.

5

Nu kör vi!

Vi gillar dig och du gillar oss – let’s go! Vi sätter upp alla rutiner för att få igång ett smidigt arbetsflöde enligt planen.

6

Hur flyter det?

Fungerar samarbetet som du hade förväntat dig? Finns det saker att förbättra? Vi gör regelbundna uppföljningar för att säkerställa att samarbetet flyter.

Inget företag är det andra likt.

Våra kunder är olika stora, i olika branscher och har vitt skilda behov och utmaningar. Det är därför det är så viktigt med en nära relation, där vi lär känna varandra och kan skapa en optimerad lösning för just din verksamhet. Saker och ting kan förändras över tid och ibland behövs mycket stöttning, ibland mindre.

Självklart ska ett digitalt företag ha en digital bokföring

Med tanke på att vi är ett framåtsträvande företag med den digitala världen som vår arbetsplats är det ju otänkbart att administrationen ska vara bakåtsträvande.

Ida Lidholt, European Speedrunner Assembly arrow_forward

Ett samarbete med stora vinster.

Sedan vi bytte till Confido kan vi jobba mer affärsdrivande och hinner ta tag i sådant som inte blev gjort tidigare när det interna pappersjobbet tyngde oss.

Ralf Ekbäck, Sågtjänst i Syd arrow_forward

Vi gillar att jobba med proffs!

I början skötte vi det mesta av ekonomiarbetet själva, men efterhand har vi valt att ta hjälp med fler delar. Lön är till exempel ett område som vi gärna överlåter åt proffs!

Martina Bengtsson, Well Hello Design & Communication arrow_forward

Ställ dina frågor!

Oavsett var du befinner dig idag, om du är nystartad, vill utveckla ditt företag eller kanske har en byråkontakt sedan tidigare – boka ett möte så tar vi ett första snack och ser vart det leder. Se det som gratis konsultation där du väljer nästa steg. Ta med dina frågor så ses vi.

Confidobloggen

17 december 2020

God jul och gott nytt år!

2020 har haft både toppar och dalar och vi tar med oss många nya erfarenheter och minnen. Nu summerar vi och blickar framåt mot ett spännande och hoppfullt 2021.

Läs vidare arrow_forward
12 november 2020

Det finns inga vanliga dagar, alla kunder är olika.

Caroline Fransson är redovisningskonsult och har jobbat på Confido i 10 år. Vi ställde några frågor om hur hon tycker det är att jobba här.

Läs vidare arrow_forward
12 november 2020

Självklart ska ett digitalt företag ha en digital bokföring

Med tanke på att vi är ett framåtsträvande företag med den digitala världen som vår arbetsplats är det ju otänkbart att administrationen ska vara bakåtsträvande.

Läs vidare arrow_forward