Medarbetare

Service Manager till ”gemensamt” kontor i Växjö!

14 mars, 2023

Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du med att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Kanske kommer du från en tillväxtresa och vill vara med på en ny resa, i en annan bransch? Då är det kanske dig vi söker till vårt kontor i Växjö!

Som Service Manager (kontorschef) kommer du ha det övergripande ansvaret för kontoret tillsammans med nuvarande Service Manager, Anna Olandersson. Talenom Växjö (f.d Persson & Thorin AB) och Confido Redovisning AB (en del av Talenom) kommer att slås ihop till ett gemensamt kontor. I och med detta blir vi en av Växjös största redovisningsbyråer. Vi blir ett kontor med cirka 25 kompetenta medarbetare inom redovisning, lön och rådgivning. Viktigt för oss är hög trivsel hos medarbetarna och nöjda kunder vilket du som ledare dagligen har högst upp på agendan. Som ledare kommer du ha en viktig roll i att både utveckla verksamheten som att skapa trygghet i organisationen. Affärsmässighet och ett ständigt förbättringstänk är viktiga faktorer för att nå framgång. Det är även av största vikt att du är en ledare som har ett coachande förhållningssätt, förmågan att lyssna, entusiasmera och leda.

En stor del av ditt arbete kommer vara att utveckla medarbetarna och aktivt bidra i arbetet med att utveckla vår kultur. Du, tillsammans med ditt kontor, kommer att ha tydliga mål att jobba mot och som ledare ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och feedback. På Växjö kontoret tillämpar vi delat ledarskap vilket innebär ett nära samarbete med nuvarande Service Manager.

Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.

Vi söker dig som har:

  • relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar
  • erfarenhet som ledare med budget och personalansvar
  • ett entreprenöriellt tankesätt och goda referenser kopplat till ledarskap
  • erfarenhet av att bygga upp och leda ett team, gärna inom ett snabbväxande företag
  • mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska

Det är meriterande om du:

  • har kunskaper inom redovisning och vår bransch
  • har erfarenhet och intresse av att arbeta och leda förändringsprojekt med digitalisering och automatisering
  • har goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag

Vi är ett entrepenörsdrivet företag där du förväntas vara drivande, självgående och vågar fatta beslut. Personer i din omgivning ser dig som en relationsbyggare som bidrar till en bra arbetsmiljö, både genom din kompetens och personlighet. Du har även en god analytisk förmåga och god självkännedom. Det är viktigt att du har förmågan att ta tag i saker och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer bidra till att skapa både strukturer, arbetssätt och kultur och ser det som en självklarhet att samarbeta i dessa frågor och att involvera medarbetarna i utvecklingsarbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Talenom

Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.

Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatterelaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat företag som erbjuder trygghet samt moderna digitala verktyg, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.

Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.

Ansökan

Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Camilla Byström, Rektyreringsansvarig Talenom

camilla.bystrom@talenom.se

Anna Olandersson, kontorschef Confido Redovisning

anna.olandersson@confidoab.se

073-306 0088

Skicka in ansökan via länken:https://rekrytering.talenom.se/jobs/2549472-kontorschef-service-manager-till-vart-kontor-i-vaxjo


Dela

Ställ dina frågor!

Oavsett var du befinner dig idag, om du är nystartad, vill utveckla ditt företag eller kanske har en byråkontakt sedan tidigare – boka ett möte så tar vi ett första snack och ser vart det leder. Se det som gratis konsultation där du väljer nästa steg. Ta med dina frågor så ses vi.

Confidobloggen

04 september 2023

Nu flyttar vi ihop! Talenom och Confido

Den 8:e september 2023 flyttar Talenom Växjö, f.d. Persson & Thorin, hela sin redovisningsverksamheten med all personal in i Confidos nuvarande lokaler.

Läs vidare arrow_forward
14 mars 2023

Service Manager till "gemensamt" kontor i Växjö!

Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Kanske kommer du från en tillväxtresa och vill vara med på en ny resa, i en annan bransch? Då är det kanske dig vi söker till vårt kontor i Växjö!

Läs vidare arrow_forward
03 januari 2023

Nyheter inom löneområdet 2023

Nu är 2023 här och du som sköter företagets löner måste uppdatera dig på nya regler!

Läs vidare arrow_forward