Redovisningsbranschen är under stor förändring. I takt med digitaliseringens framfart sker stora konsolideringar på marknaden. I början av 2021 köptes dåvarande Persson & Thorin upp av Talenom och i april 2022 förvärvades även Confido Redovisning. Nu tar vi båda byråer ett steg längre i integrationsprocessen och flyttar ihop. Vårt gemensamma kontor blir i nuvarande Confidos lokaler i Växjö.
TalenomBehöver du hjälp med löner och årsbokslut? Vill du outsourca rubbet? Eller behöver du någon att prata framtid med? Hör av dig – så hittar vi ett upplägg som passar dig. Ett smart flöde för administrationen och en kontaktperson som du känner dig trygg med.
Tidigare krävde redovisning och lönehantering både mycket tid och kunskap. För många företagare var det en utmaning att hinna med all löpande administration och en ständig oro för att bokföringen skulle bli fel. Idag finns smarta digitala verktyg som automatiserar allt löpande, manuellt arbete. Färre papper, mindre handpåläggning och en betydligt smidigare process. På Confido ligger vi i framkant när det gäller teknik och nya digitala tjänster. Genom att få bort mycket av det manuella arbetet kring din bokföring kan vi istället lägga fokus på att stötta dig i ditt företagande.
”Inom en snar framtid är all administration både automatiserad och digital. Det gör att våra kunder får mer tid att utveckla sina affärer eller att spendera tid med familjen.”
Anna Olandersson
Är du nyfiken på hur vi skulle kunna jobba tillsammans? Kanske har du redan en byråkontakt, men vill utforska nya möjligheter? Ta kontakt med oss för att boka ett första möte.
Förbered dig, så du får ut så mycket som möjligt av mötet. Skriv upp vad som är viktigt för dig, hur du gör idag och vad du skulle vilja göra annorlunda.
Under mötet diskuterar vi hur ett samarbete skulle kunna se ut. Vi är specialister på att skapa effektiva arbetsflöden och tittar på vilken lösning som skulle passa bäst för din verksamhet.
När vi har ringat in dina behov återkommer vi med ett förslag på upplägg och pris. Du får veta precis vad du får för månadskostnad och kan lägga in det i din budget.
Vi gillar dig och du gillar oss – let’s go! Vi sätter upp alla rutiner för att få igång ett smidigt arbetsflöde enligt planen.
Fungerar samarbetet som du hade förväntat dig? Finns det saker att förbättra? Vi gör regelbundna uppföljningar för att säkerställa att samarbetet flyter.
Våra kunder är olika stora, i olika branscher och har vitt skilda behov och utmaningar. Det är därför det är så viktigt med en nära relation, där vi lär känna varandra och kan skapa en optimerad lösning för just din verksamhet. Saker och ting kan förändras över tid och ibland behövs mycket stöttning, ibland mindre.
Adekvat Försäkring har varit kund till Confido Redovisning i över 10 år. De får idag hjälp med allt från månadsvisa avstämningar och lön till årsbokslut och budget.
Fredrik Ottosson, Adekvat FörsäkringMaria Runosson, vd för Runosson & Co, driver Teleborgs Slott i Växjö och beskriver samarbetet med Confido som personligt, nära och skräddarsytt.
Maria Runosson, Runosson & CoMöt entreprenörerna Alessandra Moldovan och Karl Löfqvist som driver actionhallen Wallride. De tar hjälp av Confido med all löpande ekonomi, så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet och det de brinner för.
Alessandra Moldovan, Karl Löfqvist, WallrideConfido är som vår löneavdelning och ser till att vi gör rätt! Som företagare är det tryggt att låta en expert hålla koll på alla regler och lagar kring lönehantering.
Zandra Thelin, Nils Eriksson, Alvesta GalvaniseringsverkstadSom entreprenör är det otroligt värdefullt att kunna släppa ansvaret för redovisningen till Confido. Vi har ett bra samarbete och jag litar fullt ut på dem!
Richard Karlsson, Småland Padel SocietyMed tanke på att vi är ett framåtsträvande företag med den digitala världen som vår arbetsplats är det ju otänkbart att administrationen ska vara bakåtsträvande.
Ida Lidholt, European Speedrunner AssemblySedan vi bytte till Confido kan vi jobba mer affärsdrivande och hinner ta tag i sådant som inte blev gjort tidigare när det interna pappersjobbet tyngde oss.
Ralf Ekbäck, Sågtjänst i SydI början skötte vi det mesta av ekonomiarbetet själva, men efterhand har vi valt att ta hjälp med fler delar. Lön är till exempel ett område som vi gärna överlåter åt proffs!
Martina Bengtsson, Well Hello Design & CommunicationOavsett var du befinner dig idag, om du är nystartad, vill utveckla ditt företag eller kanske har en byråkontakt sedan tidigare – boka ett möte så tar vi ett första snack och ser vart det leder. Se det som gratis konsultation där du väljer nästa steg. Ta med dina frågor så ses vi.
Den 8:e september 2023 flyttar Talenom Växjö, f.d. Persson & Thorin, hela sin redovisningsverksamheten med all personal in i Confidos nuvarande lokaler.
Läs vidareÄr du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Kanske kommer du från en tillväxtresa och vill vara med på en ny resa, i en annan bransch? Då är det kanske dig vi söker till vårt kontor i Växjö!
Läs vidareNu är 2023 här och du som sköter företagets löner måste uppdatera dig på nya regler!
Läs vidare