Medarbetare

Det finns inga vanliga dagar, alla kunder är olika.

12 november, 2020

Caroline Fransson är redovisningskonsult och har jobbat på Confido i 10 år. Vi ställde några frågor om hur hon tycker det är att jobba här.

Varför valde du att börja jobba på Confido?
– Det kändes som en trygg och bra arbetsplats med både ordning och reda. Ett ställe där jag kunde få möjlighet att utvecklas.

Hur skiljer sig Confido från tidigare arbetsplatser?
– På min förra arbetsplats var det ofta sista minuten och dålig planering. Här är bättre planering. Jag har dessutom fler kollegor – vilket gör arbetsplatsen roligare och man har fler att diskutera med. Det är också lättare att hjälpas åt om det behövs. En annan skillnad är att jag jobbar mer med avancerade uppgifter som bokslut och deklarationer. Jag sitter ute och jobbar hos vissa kunder, vilket är väldigt roligt.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
– Alla dagar är olika baserat på om det bokslutstider eller vanligt löpande arbete. Alla kunder är ju också olika vilket gör arbetet varierande. Det finns egentligen inga vanliga dagar – vilket är väldigt inspirerande. Omväxling förnöjer! ?

Det händer mycket på Confido, hur vill du beskriva skillnaden sedan du började?
– Mer digitalt och mycket mer kundansvar. Man har större ansvar kring sin kund. Vi pratar mycket mer arbetssätt tillsammans med kunden. Sen har vi ju nu även tisdagspadel med kollegor. Det fanns inte ”förr”. 

Vad skulle du säga till någon som fundera på att börja jobba på Confido?
– God stämning! Man jobbar för att det ska vara en god arbetsplats, med både mycket friskvård, förmiddagsfika, utbildningar m m. Det är ett bra samarbete mellan kollegor – finns alltid någon man kan bolla med. Kul att det är en mix mellan tjejer och killar och att vi ligger i  framkant när det gäller det digitala arbetssättet och vårt erbjudande till våra kunder. Personligen uppskattar jag också att vi har egna rum för fokus och koncentration.

Dela

Ställ dina frågor!

Oavsett var du befinner dig idag, om du är nystartad, vill utveckla ditt företag eller kanske har en byråkontakt sedan tidigare – boka ett möte så tar vi ett första snack och ser vart det leder. Se det som gratis konsultation där du väljer nästa steg. Ta med dina frågor så ses vi.

Confidobloggen

04 september 2023

Nu flyttar vi ihop! Talenom och Confido

Den 8:e september 2023 flyttar Talenom Växjö, f.d. Persson & Thorin, hela sin redovisningsverksamheten med all personal in i Confidos nuvarande lokaler.

Läs vidare arrow_forward
14 mars 2023

Service Manager till "gemensamt" kontor i Växjö!

Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Kanske kommer du från en tillväxtresa och vill vara med på en ny resa, i en annan bransch? Då är det kanske dig vi söker till vårt kontor i Växjö!

Läs vidare arrow_forward
03 januari 2023

Nyheter inom löneområdet 2023

Nu är 2023 här och du som sköter företagets löner måste uppdatera dig på nya regler!

Läs vidare arrow_forward